Téměř všichni právníci a soudci se shodují, že náš právní řád je příliš složitý. Na jednu stranu se aplikuje zásada: neznalost zákona neomlouvá, ale na druhou stranu všichni odborníci vědí, že znát všechny zákony v české džungli právního řádu nejde. Takže je něco špatně.
Jenže, co s tím? Asi začít škrtat a zjednodušovat. K tomu mají senátoři příležitost a mohou navrhovat zrušení předpisů Ústavním soudem. To já hodlám činit velmi aktivně. Jak advokát umím rozpoznat a naformulovat, v čem je rozpor právní úpravy s ústavními právy, aby mohl Ústavní soud zákon zrušit. To není nic jednoduchého, a je to ryzí právničina toho nejobtížnějšího ražení. Takový návrh těžko napíše někdo, kdo předtím nenapsal desítky ústavních stížností k Ústavnímu soudu. A já jsem jich opravdu desítky napsal. Nemusím u někoho škemrat, aby mi takový návrh napsal, napíšu si ho sám. V případě iniciování řízení u Ústavního soudu mi pak stačí jen přesvědčit dalších 16 senátorů, aby připojili svůj podpis. To předpokládám, že nebude problém, protože vyčištění právního (ne)řádu si snad přejeme všichni.
Takže mě, prosím, pusťte do Senátu, budu čistit právní (ne)řád od nesmyslných povinností.
Jednou z pravomocí Senátu je účastnit se výběru soudců Ústavního soudu. Podle ústavy jmenuje soudce Ústavního soudu prezident republiky se souhlasem Senátu.
Číst víceJako senátor hodlám využívat kompetence podat s dalšími 16 senátory návrh k Ústavnímu soudu na zrušení právního předpisu nebo jeho části.
Číst víceTéměř všichni právníci a soudci se shodují, že náš právní řád je příliš složitý. Na jednu stranu se aplikuje zásada: neznalost zákona neomlouvá, ale na druhou stranu všichni odborníci vědí, že znát všechny zákony v české džungli právního řádu nejde. Takže je něco špatně.
Číst více