Spousta lidí považuje Senát za trafiku pro politiky, kteří se už nevešli do Poslanecké sněmovny. Někdy to tak může být. Zejména tehdy pokud senátor nemá dost vlastních znalostí, zkušeností a představ, co může napáchat v praxi zákon předložený Poslaneckou sněmovnou Senátu ke schválení.
Pokud senátor o právním řádu v celé jeho úplnosti, kolizi a vyvažování nejrůznějších práv a zájmů mnoho neví, pak mu samozřejmě nezbývá nic jiného, než hlasovat, jak mu doporučí stranické sekretariáty, nejrůznější poradci nebo lobbisté.
Takovým senátorem já být nechci a nebudu. Jako advokát mám velmi konkrétní představy a znalosti, jak funguje právní řád, a co se stane, když se přijme konkrétní návrh zákona z Poslanecké sněmovny. Nepotřebuji doporučení, co mám dělat. Mám s právem dostatečné zkušenosti, že dokážu dohlédnout dopady právní úpravy do života lidí. Tyto dopady a důsledky nedomyšlené právní úpravy totiž řeším dennodenně.
Proto mně, prosím, pusťte do Senátu. Někdo jim tam musí říct, že je něco špatně.
Pokud se podíváte na právní úpravu správního procesu, tedy jak mají fungovat úřady, včetně úřadů finančních, musíte nabýt dojmu, že právní úprava je vyvážená. Jak ve správním řádu, tak v daňovém řádu se dozvíte, že se mají úředníci chovat podle tzv. principů dobré správy.
Číst víceV Senátu je to jako ve sportu. Jde o posuzování pravidel. Ve sporu pravidel konkrétního sportovního odvětví, v Senátu pravidel chování v životě (právního řádu).
Číst víceSenát jako zákonodárný orgán v rámci své kompetence schvaluje zákony přijaté Poslaneckou sněmovnou.
Číst více